תחום התקשורת הולך ומתפתח במהירות וגם צרכי הטלפוניה של העסק הולכים ומשתנים. כיום לא ניתן להסתפק בטלפון קווי אחד לעסק ויש לספק מענה מקצועי ללקוחות וליהנות מפתרונות של מרכזיות משוכללות ומתקדמות בהתאמה לצרכי העסק ההולכים ומשתנים. מרכזיות נחוצות לכל סוגי העסקים, קטנים כגדולים, ובלעדיהן לא ניתן לתפקד ביעילות. כל עסק זקוק לפתרונות אחרים לכן חשוב לפנות לחברה מנוסה המתמחה בתחום של מרכזיות טלפון ולקבל פתרון בהתאמה מלאה לצרכי העסק.
מרכזיות טלפון חשובות לכל עסק
יש מגוון גדול של מרכזיות טלפון לעסקים, ביניהן מרכזיות IP, מרכזיות אנלוגיות ומרכזיות דיגיטליות. בכל קטגוריה יש מגוון רחב של מרכזיות לכן חשוב לבחור בפתרון הנכון ביותר לצרכי הארגון. צרכי התקשורת משתנים בין העסקים וכיום בעידן הכפר הגלובלי יש חברות עם סניפים מרוחקים בארץ ובחו"ל וגם צרכי התקשורת עם מדינות אחרות הולך וגדל. לכן, חשוב לאפיין את צרכי התקשורת של החברה ולמצוא עבורה מרכזיית טלפון מתאימה. חשוב לדעת כי מרכזיות טלפון מתקדמות יספקו מענה לצרכים חשובים בעסק כמו שירות לקוחות טלפוני, פתרון מתקדם לארגון גדול עם מספר עובדים רב הזקוקים לשלוחות נפרדות ומספר סניפים במיקומים שונים ועוד. בנוסף, מרכזיית טלפון נחוצה לחברות המפעילות מערך שיווק באמצעות הטלפון ולמוקדי שירות ומכירות.
ייעוץ מקצועי לפני רכישת מרכזיית טלפונים
מרכזיית טלפונים יש לבחור רק לאחר ייעוץ מקצועי של מומחים בתחום. יש לאפיין את צרכי החברה על מנת להתאים עבורה את הפתרון המתקדם והנכון ביותר, בהתאם לפרמטרים כגון- גודל החברה, מספר סניפים, מהות העסק (לדוגמה מוקד שיווק ומכירות, מוקד לשירות טכני וכו'), תשתית קיימת, קישור לאינטרנט ועוד. יש מגוון מרכזיות בשוק וכיום מרכזיות ה- IP נחשבות לפתרון המועדף מאחר ויש להן פונקציות רבות כמו אפשרות לחבר מספרים סלולריים כשלוחות, מערכת דואר קולי עם אפשרות גישה מכל מקום בעולם, אפשרות הקלטת שיחות, ניתוב שיחות מתקדם לסניפים בארץ ובחו"ל, אפשרות לשיחות וידאו וממשק נוח וידידותי.
חשוב לקבל ייעוץ לפני רכישת מרכזיית טלפונים מכיוון שיש עלויות תחזוקה ותפעול שונות וכמו כן עלויות הרכישה וההתקנה משתנות בהתאם לסוג המרכזייה בה בוחרים. יש לציין כי זרימת המידע בעסק במהירות מאפשרת לו לצמוח ומעניקה לו יתרונות בהשוואה למתחרים. לכן, מרכזיות IP נחשבות לפתרון איכותי ומתקדם והן מוזילות משמעותית את הוצאות התקשורת בעסק. לפיכך, רצוי לשקול מרכזיות אלה לכל עסק, קטן, בינוני או גדול.
רכישת מרכזיית טלפונים עם מבט לעתיד
כאשר רוכשים מרכזיות טלפון יש לאפיין את הצרכים העכשוויים של החברה תוך התייחסות גם לצרכי התקשורת העתידיים של העסק. עסקים מטבע קיומם נוהגים להתפתח ולהתרחב לכן בבחירת מרכזיית הטלפונים יש לבדוק מהן אפשרויות השדרוג של המערכת והאם המרכזייה תספק מענה יעיל ואפקטיבי לצרכי העסק המשתנים גם בעוד שנה או כמה שנים.