מרכזיות טלפון הינן מערכות רב קוויות לתקשורת פנים וחוץ, אשר מספקות קשת רחבה של אפשרויות ניתוב וניהול תקשורת לעסקים . מרכזיות אלו מהוות כלי נחוץ לכל עסק וקשה עד כמעט בלתי אפשרי בימינו להתנהל בלעדיהן, או לספק מענה תקשורת איכותי ומקצועי. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון גדול של מרכזיות טלפון לעסקים ואף לבתים, הנבדלות זו מזו בטכנולוגיה שלהן, באיכותן, בפשטות השימוש בהן, באפשרויות שדרוגן ובמחיריהן. לכן, לפני רכישת מרכזייה כדאי לקבל ייעוץ מחברה מקצועית המספקת ומתקינה סוגים רבים של מרכזיות, אשר תוכל להמליץ לכם על המערכת הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.
למה צריך מרכזיית טלפון
בימינו מרכזיות טלפון הן האמצעי היעיל ביותר לתקשורת בתוך העסק ומחוצה לו, שכן הן מספקות מענה מיידי והופכות את התקשורת עם העסק לזמינה ונגישה. אמצעי זה מאפשר להעלות את איכות שירותי העסק וכך לשמור על תדמיתו הגבוהה והמקצועית. כמו כן, בניגוד לקו טלפון רגיל, השימוש במרכזייה מספק שפע של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כדוגמת שימוש במוסיקה או בהודעת המתנה, תא קולי להשארת הודעות, או אפשרות להקליט שיחות ולנהל שיחות ועידה. מעל הכל, השימוש והיתרון המרכזי של מרכזיות טלפון הינו מערכת ניתוב שיחות המייעלת ומקצרת הליכים אלו באופן משמעותי. בנוסף לכך, מרכזיות טלפון מספקות תמיכה לכל סוגי אמצעי הקצה, לרבות טלפונים, סמאטרפונים, פקסים ומחשבים.
בחירת מרכזיית טלפון
בחירת מרכזיית טלפון חדשה או משודרגת דורשת מכם לאתר מערכת שמתאימה לצרכי העסק השונים. צרכים אלו כוללים את גודל הארגון, אופיו וצרכי התקשורת שלו, רמת הקדמה הטכנולוגית של המרכזייה והתאמתה למערכות תקשורת מתקדמות אחרות, וכן היכולת לשדרגה ולשנותה עם הזמן לאור הצרכים המשתנים של החברה. כל זאת, בשילוב מערכת אמינה, פשוטה וידידותית למשתמש, המספקת קו טוב ללא הפרעות ותקלות. בתוך כך, בחירת מרכזיית טלפון מותנית בפרמטרים הבאים:
- טכנולוגיית המרכזייה – מרכזיות טלפון מוצעות כיום במגוון טכנולוגיות, ובעיקר מרכזיות אנלוגיות, דיגיטאליות, IP ומרכזיות ענן בעלות מיקור חוץ. חשוב להכיר את ההבדלים בין הטכנולוגיות על יתרונותיהן, חסרונותיהן ועליותיהן, ולבחור בטכנולוגיה המתאימה, היעילה והנכונה ביותר לצרכי העסק.
- צרכי העסק – לפני שבוחרים מרכזייה יש לתכנן ולבחון בפרוטרוט את צרכי העסק השונים, כולל בין היתר היקף ומספר שלוחות פנים וחוץ. כמו כן, יש לבחון מהם אמצעי התקשורת המשלימים הנחוצים לעסק וקיומם במרכזיות השונות, כדוגמת תא קולי, פקס למייל, שירותי הקלטה, ניתוב שיחות למכשירים סלולאריים, תמיכה בעברית, שירותי חיוג בינלאומי, שיחות ועידה ושיחות וידיאו, שירותי מסרים מאוחדים, ושירותי נוכחות.
- בחירת ספק מרכזייה- בשוק פועלים לא מעט ספקי מרכזיות, וחשוב לבחור בחברה המעניקה שירות מקצועי ומלא הכולל התאמה מלאה של המערכת לצרכי העסק. כמו כן, העדיפו חברה המעניקה שירותי ייעוץ, הדרכה, התקנה, שדרוג, תמיכה ותחזוקה זמינים ומיידיים. יש לבחור בחברה המספקת מוצרים של חברות ידועות ואמינות המעניקות אחריות מלאה על מוצריהן, וכמובן לבחור בחברה המספקת לכם את הצעת המחיר המשלמת ביותר.
מרכזיות טלפון – גם לשימוש בייתי
חשוב לדעת כי בימינו עם ירידת מחירי המרכזיות ניתן גם למצוא מרכזיות טלפון לשימוש בייתי, המתאימות למשל עבור עסק קטן ועצמאי המתנהל מהבית, או לצרכיהם הפרטיים של בני המשפחה. יש להדגיש כי מרבית המרכזיות הקיימות מותאמות לעסקים ואינן נחוצות לשימוש בייתי, כך שעליכם לבחור במרכזיות ייעודיות למטרות אלו. השימוש במרכזייה ביתית יכול להיעשות עבור שלוחת פקס, יחידת אינטרקום, או לניתוב שיחות בין מספר שלוחות בבית כולל מכשירי סלולארי.