קווי חוץ דיגיטאליים PRI

קווי חוץ דיגיטאליים PRI מועברים על ידי ספק תקשורת טלפוניה פנים ארגונית ישירות לאתר הלקוח באמצעות סיב אופטי (קווי חוץ אנלוגיים מועברים על גבי כבילת נחושת).

הסבר כללי קווי חוץ דיגיטאליים PRI:

כדי להבין את יתרונות קווי חוץ דיגיטאליים PRI יש להתחיל בהבנת מגבלות מרכזיות של קווי חוץ אנלוגיים:

קו אנלוגי בודד מכיל מספר טלפון וערוץ דיבור המהווים מקשה אחת, דוגמא: לארגון עם 6 קווים במרכזית הטלפון יש למעשה 6 ערוצי דיבור לשיחות יוצאות ושיחות נכנסות בו זמנית ו-6 מספרי טלפון, בארגון זה עם 6 קווים אנלוגיים נעשה שימוש רק במספר טלפון אחד בודד לפרסום המספר הרב קווי של הארגון, במידה והקו הראשי תפוס- השיחה זולגת לקו המשני הבא, במידה והקו המשני תפוס השיחה זולגת לקו השלישי וכו'.
לא ניתן לספק מספר טלפון ישיר לנציג בארגון (מתוך 6 מספרי הטלפון הקיימים בדוגמא זו במרכזיה של הארגון) כיוון שאז – שיחות יזלגו מהקו הראשי לקווים המשניים ובניהם למספר הישיר שהוקצה לנציג בארגון – כאשר המצלצל לא התכוון לצלצל ישירות לאותו נציג אלא לצלצל למספר הראשי של הארגון, זאת ויותר- אם נציג אחר בארגון חייג שיחת חוץ- ייתכן והוא "יתפוס" את הקו של אותו נציג בארגון שהמספר של הקו משויך אליו,- באותו זמן- מי שיצלצל למספר הטלפון הישיר של אותו נציג הוא יקבל צליל תפוס כאשר בפועל הנציג פנוי ורק מספר הטלפון שלו תפוס על ידי משתמש אחר – זו הסיבה אגב שקו פקס של ארגון נמצא הדרך כלל מחוץ למרכזיית הטלפון- כדי שלא יתפסו את המספר של הפקס על ידי כך שיחייגו החוצה בקו של הפקס.

קווים דיגיטאליים:

יתרון מרכזי בקווים דיגיטאליים: קווים דיגיטאליים מכילים ערוצי דיבור בנפרד ומספרי טלפון בנפרד-
קווי חוץ דיגיטאליים מכילים בין 14-30 ערוצי דיבור עבור שיחות נכנסות ויוצאות ומינימום 30 מספרי טלפון (דוגמא: טווח מספרים של  03-9992000 ועד 03-9992029).

ניתן להקצות מספר טלפון ישיר לכל נציג בארגון ו/ או מחלקה בארגון וכל שיחות הטלפון יועברו על גבי 14-30 ערוצי הדיבור הקיימים בקווים הדיגיטאליים ישירות לנציג – במידה ונחפוץ בכך, כמובן שניתן להקצות גם מספר פקס מתוך מרכזיית הטלפון בארגון וללא צורך בשימוש של קו נפרד לפקס, על ידי כך ניתן לפזר מספרי פקסים ישירות לנציגים ובאמצעות תוכנת פקס חינמית יוכלו לקבל ולהוציא שיחות פקס ישירות מהמחשב, זאת ויותר- כאשר צלצלתי למספר טלפון סלולארי מקווים אנלוגיים- יוצג למתקשר מספר הטלפון של אותו קו, – בקווים אנלוגיים יוצג בכל פעם מספר שונה- המספר של אותו קו אנלוגי ספציפי שחייגתי ממנו.

בקווים דיגיטאליים ניתן להגדיר בנפרד לכל שלוחת טלפון בארגון איזה מספר טלפון ייראה בשיחות היוצאות: מספר הטלפון הראשי של הארגון או מספר הטלפון הישיר של אותו נציג או מספר הטלפון הישיר של אותה מחלקה, – הדבר מהווה קפיצת מדרגה לארגון ברמת התקשורת בכך שפתרון זה יכול לספק תקשורת ישירה בן אנשי קשר של הארגון – ספקים ולקוחות, ישירות מול נציג הארגון אותו הם מחפשים- במידה ואינטרס זה ייטיב עם הארגון כמובן.

יתרון מרכזי נוסף בקווים דיגיטאליים הינו יכולת העברת שיחות לסלולארי של נציג הארגון, – דוגמא: לקוח אסטרטגי מתקשר לארגון ומחפש את איש המכירות של הארגון, הוא נענה על ידי המזכירה לדוגמא אשר מודעת לכך שאיש המכירות כלל לא בארגון אלא נמצא בשטח מחוץ לארגון, המזכירה יכולה להעביר את השיחה לסלולארי של איש המכירות, – לא לפני ששאלה אותו כמובן אם הוא יכול לקבל את השיחה ובהנחת השפופרת השיחה תועבר לסלולארי של איש המכירות בנמצא בשטח.

סיכום יתרונות ויתרונות נוספים בקווי חוץ דיגיטאליים PRI:

  • קיבולת של 14-30 ערוצי דיבור בו זמנית לשיחות נכנסות ויוצאות מהארגון בעלות תחזוקה זולה יחסית
  • קיבולת של לפחות 30 מספרי טלפון ישירים עוקבים עבור הקצאת מספר טלפון ישיר לכל נציג בארגון/ פקסים בארגון
  • יכולת העברת שיחות המתקבלות לארגון לסלולארי של נציג הנמצא מחוץ לארגון
  • שיחה מזוהה מובנית אוטומאטית כולל יכולת הצגה ודפדוף בשיחות נכנסות שלא נענו
  • יכולת ביצוע שיחות וועידה רבות משתתפים (לפחות 8 משתתפים בוועידה)

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

דילוג לתוכן