בישראל יש הפרדה בין ספקי התשתיות לרשת האינטרנט לספקי האינטרנט ולכן לרוב יש לרכוש חבילת תקשורת משני ספקים. עם המעבר לרשת האינטרנט המהיר ולמגוון האפשרויות של ספקי האינטרנט הסלולרי יכול כל ארגון לבחור מתוך היצע רחב של פתרונות תקשורת לעסק וליהנות מביצועים טובים, מפתרונות מתקדמים, מייעול תהליכי העבודה גם בארגונים חוצי מדינות ולספק מענה איכותי, מהיר ויעיל יותר ללקוחות. החדשנות הטכנולוגית וההתמודדות הבלתי פוסקת עם המציאות המשתנה ועם התחרות הגדולה יש להיערך נכונה ולחפש פתרונות לתקשורת בעסק על מנת לחסוך עלויות וליהנות מיתרונות על פני המתחרים.
תשתית אחודה
כיום נהוג להתקין תשתיות תקשורת אחודה בעסק הכוללת התקנת ארון תקשורת מרכזי עם חיווט לרשת התקשורת בארגון, חיבור לאינטרנט המהיר, חיווט כבלי התקשורת של רשת המחשבים וחיבור למרכזיית טלפונים דיגיטלית או מרכזיית IP מתקדמת יותר. תשתית אחודה בעסק מאפשרת לחסוך בעלויות התקנת תשתית בכל פעם שמשדרגים את רשת התקשורת ונמנע הצורך לחווט מחדש את הארגון. בנוסף, ניתן לשלוט ולפקח על רשת התקשורת בעסק ולהכין תשתית מתקדמת לאורך זמן. במהלך הכנת התשתית האחודה שמים דגש רב על תשתית הטלפוניה וחיבור התשתית למכשירי הקצה ודואגים להכנת תשתית תקשורת מתקדמת תוך מבט קדימה וחיבור בין המחשבים ברשת בטוחה וחיבור רשת המחשבים למחשב מרכזי (שרת). אגב, כיום עוברים עסקים רבים למחשוב ענן וכך הם נמנעים מהצורך להשקיע ולתחזק שרתים יקרים.
מרכזיות IP
בשנים האחרונות בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית וירידת מחירי מרכזיות ה- VOIP עוברים עסקים רבים למרכזיות המתקדמות. מרכזיות IP הן חלק בלתי נפרד ממערך פתרונות תקשורת מתקדם ויעיל יותר לעסק, הן מבחינת חיסכון בעלויות התקשורת והן מבחינת פונקציות השימוש המתקדמות והאיכותיות יותר והתייעלות העבודה בעסק. מרכזיית ה- IP מתחברת לרשת האינטרנט ולרשת המחשבים וניתן לנהל את השיחות על גבי רשת האינטרנט ולחסוך משמעותיות בעלויות הטלפוניה ולחסוך בעלויות ההתקשרות לספקי תקשורת וטלפוניה. כאמור, מרכזיות IP מחליפות בשנים האחרונות את המרכזיות האנלוגיות והדיגיטליות ובאמצעות המרכזיות החדשות ניתן לנהל ולנתב את השיחות בקלות בארגון, לחבר מכשירים סלולאריים כשלוחות, לספק מענה מהיר יותר ללקוחות על ידי ניתוב שיחות לשלוחות בזמן עומס שיחות על המרכזייה ועוד.
פתרונות תקשורת מקצועיים = חיסכון בעלויות
פתרונות תקשורת חדשים מאפשרים לעסקים לחסוך עלויות ולהעביר חלק ניכר מפעילות המידע לאינטרנט. כך לדוגמה ניתן לעבור לשיחות המתבצעות על רשת האינטרנט בעלויות נמוכות משמעותית מעלויות הטלפון האנלוגי וניתן להתגבר על מכשולים כמו עבודה בארגון חוצה גבולות ומדינות, לאפשר לעובדים לעבוד מהבית, ליהנות מפתרונות מתקדמים כמו מערכת הזמנת תורים, שיחות ועידה באיכות גבוהה, חיבור מרכזיות IP למערכת CRM ולהציג על גבי המחשב נתונים על הלקוח המתקשר ולהציע פתרונות סליקה מתקדמים ומהירים יותר על מנת לייעל את תהליכי העבודה בעסק, להגביר הכנסות ולספק חווית שירות איכותית ויעילה יותר.