מרכזיות טלפון אינן המצאה חדשה, כאשר כבר עשרות שנים נעשה בהן שימוש כזה או אחר. מה שכן משתנה הוא הטכנולוגיה, שנכנסת לתמונה ומשנה אותה לחלוטין. בנקודת הזמן הנוכחית, מומלץ לבחור בדגמים המתקדמים ביותר, שמציעים פונקציות מגוונות ושלל אפשרויות התאמה לצרכי העסק. מרכזיות VOIP לעסקים, הדור הבא של המרכזיות כיום, עונות על ההגדרה הזו בדיוק.
הכירו את מרכזיות ה-VOIP
מרכזיות (VOIP (Voice Over IP הן מרכזיות שמיישרות קו עם כמה מהמאפיינים החשובים ביותר של העת הנוכחית מבחינה טכנולוגית. המרכזיות הללו, כפי שניתן להסיק משמן, פועלות באמצעות פרוטוקולי התקשורת של האינטרנט, כך שלמעשה ניתן להתחבר אליהן ולדבר באמצעותן תוך שימוש ברשת האינטרנט בלבד. היתרון הראשון של המרכזיות מסתתר כבר בנקודה הזו, כאשר העסק המצטייד בהן יכול להיעזר בתשתית שגם כך אמורה להיות מותקנת בו– כי אין היום הרבה עסקים שמתנהלים ללא אינטרנט – ואין צורך להקים במיוחד תשתית טלפונית. עובדה זו מקלה מאד את ההצטיידות במערכות האלה, וגם מצמצמת את עלויות התפעול שלהן ואת השימוש בהן. מה גם שמחיר השירות תלוי אך ורק בכמות השיחות שמבצעים. להבדיל מסוגים אחרים של מרכזיות, צורת התקשורת הזו מביאה לכך שמשלמים בדיוק בהתאם לנפח השימוש.
עם כל הכבוד להתבססות על האינטרנט, מרכזיות VOIP אינן היחידות שעושות את זה. כדי להבין את הייחודיות שלהן טוב יותר, צריך להתייחס למאפיין חשוב אחר שלהן – העובדה שהן מבוססות על טכנולוגיית ענן. המשמעות הישירה של עובדה זו היא שהחיבור מתבצע דרך האינטרנט לתשתית חיצונית, עליה נמצא כל הממשק של המרכזיה. השימוש בענן משפר עוד יותר את הנוחות שהוזכרה מעלה. לא רק שמשתמשים בתשתיות הקיימות של האינטרנט, אלא גם אין צורך להתקין תוכנות על המחשב בצורה פיזית! בדרך זו פשוט הרבה יותר לשמור על המרכזיה לאורך זמן ולדאוג לאבטחת מידע, כאשר חברות שמספקות מרכזיות VOIP לעסקים מקפידות על נהלי האבטחה המחמירים ביותר שיש.
הרבה יותר ממרכזיה
יתרון נוסף של מרכזיות VOIP נוגע לעובדה שהן מציעות הרבה מאד פונקציות, יותר מאשר כל סוג אחר של מרכזיה. אף על פי שיש הבדלים ברמת הדגם הספציפי, אפשר לטעון בפה מלא שמרכזיות VOIP מספקות שלל פונקציות ושירותים ייחודיים. בין השאר, כוללות המרכזיות המתקדמות אפשרות לשיחות מרובות משתתפים (שיחות ועידה), שיחות וידאו, אפשרות להקלטת שיחות, הוספת פתיח קולי ייחודי לעסק ועוד.
יתרון משמעותי עוד יותר הוא שלמרות הפונקציות המתקדמות האלה, התפעול של המרכזיות נותר פשוט. אפשר להתחיל להשתמש בהן לאחר הסברים קצרים, ולהטמיע אותן באופן מלא בעסק תוך פרק זמן מינימלי. כל מי שחושש שמא העסק שלו ייתקל בקשיים עקב בעיות בתפעול המרכזיות יכול להישאר עם ראש שקט, כי החשש הזה אינו במקום במקרה של המרכזיות המובילות שמוצעות היום. החברות המספקות את השירות מציעות פעמים רבות שירותי תמיכה סביב השעון, כך שיש תמיד אל מי לפנות בעת הצורך. מומלץ בכל מקרה לברר במעמד ההתקנה של המרכזייה מה בדיוק המענה שניתן, ובאילו תנאים.
כאשר בוחרים מרכזיית VOIP לעסקים, יש לראות בדיוק עד כמה היא מתאימה לסדר הגודל של העסק ולתחום הפעילות שלו: יש כיום מרכזיות המיועדות לדפוס מסוים של עסקים, עימו מומלץ ליישר קו. מומלץ לבחור בחברות ובמרכזיות שבטוחים באיכות שלהן בכל מאת האחוזים, עם ניסיון רב באספקת המרכזיות ובהטמעתן. למרות העובדה שמחירי מרכזיות VOIP ממש אינם בשמיים היום, כן מומלץ לברר את עלות השימוש ולראות מה אפשר לעשות כדי לצמצם אותה. יש מרכזיות ומסלולי שירות מוזלים יותר, שעשויים להתאים ללא מעט עסקים.