קיימים סוגים שונים של מרכזיותלעסקים. מרכזיות IP, המשלבות במסגרתן מספר טכנולוגיות, מוצעות כיום גם לצרכים פרטיים, אך קהל היעד העיקרי שלהן הם עסקים בסדרי גודל שונים. מרכזיות IP לעסקים קטנים וגדולים הן פתרון נהדר, העוזר לחסוך בהוצאות וליהנות מגמישות מרבית. כיצד פועלות מרכזיות אלו ומדוע הן מומלצות? על כך ועוד, במאמר הבא.
מהן מרכזיות IP
שלא כמו מרכזיות רגילות, מרכזיות IP הינן כאלו המחוברות הן לטלפון הרגיל והן לרשת האינטרנט (בחיבור LAN או בחיבור WAN). מרכזיות אלו, המתאימות בעיקר לעסקים, משרתות את העסק באופן מלא ומאפשרות התנהלות נכונה ויעילה יותר, במסגרת העבודה. מרכזיות IP לעסקים קטנים, ובמיוחד בעידן הטכנולוגי של היום, מציעות יתרונות רבים, ובעיקר כשמדובר בעסק עם כמה סניפים, שאינם יושבים במקום אחד, או בעסק המעוניין לחסוך בהוצאות החודשיות. מכיוון שהן מושתתות על רשת האינטרנט, בנוסף לקו הטלפון הרגיל, אפשר להתחבר אל המרכזייה עצמה גם אם לא נמצאים פיזית באותו המקום שבו היא נמצאת. למרחק הפיזי אין שום משמעות, בניגוד למרכזייה המתבססת על קו הטלפון, עובדה ההופכת את מרכזיית ה – IP לפופולארית במיוחד. לצד כל זה, גם אם לא קיימים סניפים נוספים, יכול העסק עצמו ליהנות מיתרונות אחרים, כמו כלים מתקדמים, המוצעים גם הם במרכזיה זו ובעיקר – חדשנות טכנולוגית.
יתרונות נוספים במרכזיה אחת
ניתן לראות שמדובר בפתרון יעיל במיוחד, המציע, במסגרתו, לא מעט יתרונות. מלבד העובדה שמדובר בחסכון משמעותי בהוצאות, מדובר במערכת שקל לתחזקה וקל גם לעבוד איתה. היא מציעה ממשק נוח מאד למשתמש ואפשר לבצע באמצעותה פעולות שונות. מרכזיות IP לעסקים קטנים מציעות במסגרתן פתרונות שונים לעסק, לרבות שיחות וידאו למשל וגם שיחות לחו"ל בעלות הזהה לעלותה של כל שיחה אחרת. כמובן שגולת הכותרת של מרכזיה זו היא האפשרות לבצע שיחות בתוך העסק עצמו ללא כל עלות. השיחות, שמתבצעות תודות לרשת האינטרנט שבעסק שעליה "יושבת" המרכזייה, לא עולות לעסק וניתן לבצען באופן חופשי. בזכות יכולותיה הטכנולוגיים הרבים, מאפשרת מרכזייה זו לעסק עצמו לשפר את השירות, שאותו הוא מספק, ולהיות הרבה יותר זמין ללקוחותיו. שיפור איכות השירות מוביל להכנסות גבוהות יותר, ולהצלחה רבה.
כיצד בוחרים מרכזית IP
אם יש לכם עסק קטן, יחסית, ואתם מעוניינים לרכוש מרכזיית IP, חשוב שתבחנו מספר פרמטרים מרכזיים, אולם המרכזי שבהם הוא החברה המציעה לכם את השירות. חשוב לפנות לחברה המתמחה במרכזיות וטכנולוגיות מסוג זה, וחשוב עוד יותר שתהיה זו חברה מקצועית ובעלת ניסיון. חברה מנוסה תדע להתאים לכם את המרכזייה המתאימה וגם לספק לכם את השירות הנדרש לאורך כל הדרך, לרבות התקנה וטיפול בתקלות שונות. מכיוון שלכל עסק ישנם צרכים שונים, יש להתאים את המרכזייה באופן המלא לעסק וגם לתכנן אותה נכון. צוות החברה, שאליה תפנו, יוכל להכיר לכם את הפתרונות המוצעים כיום בשוק, להדגים לכם את האופן שבו הם פועלים וכמובן גם לספק לכם שירותי הדרכה, שיעזרו לכם בהמשך.
כיצד לבחור מרכזייה לעסק קטן?
בבחירת מרכזיה לעסק קטן ישנם מספר מדדים אותם יש לבחון, כדי להבטיח כי אכן ההשקעה נעשית באפשרות הטובה ביותר. עבור עסקים קטנים יש לזכור כי ישנם צרכים שונים מאשר אלה שיש לעסקים גדולים. למשל, בעסקים קטנים אין מקום לציוד גדול, אך עדיין חשובה מאוד היעילות של המערכות, לכן מומלץ להיעזר במוצר המציע פתרונות מגוונים במערכת אחת. יחד עם זאת בהחלט מומלץ לבחור במערכת אשר תאפשר חיבור של תוכנות ומערכות נוספות באם ישתנו דרישות העסק או במקרה בו הוא מתרחב.
כאשר בוחרים מרכזיות לעסקים קטנים חשוב לבחון היטב גם כמה משתמשים מציעה המערכת, כלומר כמה שלוחות יש לה. אמנם בעסק קטן אין צורך במספר גדול של שלוחות פנים וחוץ, אך עדיין יש לוודא התאמה מדויקת לגודל עסק. בנוסף, מומלץ לבחור במערכת המאפשרת הרחבת השלוחות בעת הצורך, ככל שהחברה הולכת ומתפתחת.
מדד נוסף אותו יש לבחון כאשר בוחרים מרכזיה לעסק קטן הוא אפשרויות בקרת השיחות. עבור כל עסק הבקרה אחר השיחות יכולה להניב מידע יקר ערך, ממנו ניתן לשפר את יעילות הפעילות של העסק בצורה משמעותית. לכן, חשוב לוודא כי המרכזייה תספק לכם אפשרות להוצאת דוחות של פעילות שיחות, אותם תוכלו לבחון ולוודא כי אכן זמן העובדים בכל שיחה מנוצל בצורה הטובה ביותר לטובת העסק.
עבור עסקים קטנים, אולי אף יותר מאשר עבור עסקים גדולים, ישנה חשיבות אדירה בכל הקשור לחיסכון בעלויות. מרכזיה אופטימלית עבור עסק קטן תאפשר לכם ליצור חיסכון ולפקח על ההוצאות של העסק בכל הקשור לתקשורת. מרכזיות לעסקים קטנים יכולות לסייע בהגבלת זמני שיחות, מניעת התקשרות למקומות הנמצאים מעבר לים והגבלות חיוג נוספות. כל מניעת חריגה תתבטא בהתנהלות כלכלית יעילה יותר.