מביני עניין בתחומי התקשורת הארגונית מסכימים כי תקופת השימוש במרכזיות טלפון אנלוגיות ודיגיטאליות עומדת להסתיים. מערכות אלו יפנו את מקומן לטובת מרכזיות IP ממוחשבות ומתקדמות, המבוססות על טכנולוגיית VOIP.
טכנולוגיית VOIP מאפשרות העברת שיחות הרשת הפרטית של הלקוח וכן דרך הרשת הציבורית ובכך טכנולוגיה זו מאפשרת גמישות וייעול לעסקים וארגונים תוך קידום לטכנולוגיות מתקדמות נוספות.
למה העתיד טמון במרכזיות IP
כאמור, ענף מרכזיות הטלפון פונה לכיוון טכנולוגיות VOIP, וזאת בשל מספר סיבות עיקריות:
- שלא כמו מרכזיות אחרות, מרכזיות IP אינן מוגבלת במרחק. ניתן לחבר למרכזיות IP קווי חו"ל, ניתן לחבר למרכזיות IP שלוחות טלפון מרוחקות לסניפי הארגון – לביתם של נציגים העובדים מהבית וכו'.
- אפשרות לקבלת הודעות קוליות ישירות אל תיבת הדואר האלקטרוני באמצעות קובץ קול המצורף לתיבת הדואר האלקטרוני ובכך לא "לפספס" הודעות ולקבלן בזמן אמת.
- אפשרות לקישור מרכזיית הטלפון לתוכנת CRM של הארגון ובכך לקבל ערכי מוסף נוספים כגון הקפצת מסך המתקשר לנציג הארגון ועוד.
- רשת אחת ומשותפת לתקשורת הקווית ולרשת המחשבים ללא צורך בכפל תשתיות.
- אפשרות לחבר מרכזיית IP לממשקים של תוכנות עסקיות נחוצות, מה שמקנה חיבור ישיר בין השיחה המתנהלת לבין תכני המחשב.
- אפשרות לתיעוד, הקלטה ורישום של שיחות נכנסות ויוצאות לצרכי מעקב וביקורת.
- אפשרות לחיבור מכשירי הסלולאר של עובדי הארגון כשלוחות של המרכזייה- מהווה פתרון לעסקים וארגונים שחלק מעובדי הארגון מבצעים עבודות מחוץ למשרדי החברה.
- מערכות שכבר היום נפוצות בכל העולם לצרכי תקשורת, אבטחת מידע וניהול רשתות.
מגוון שימושים עם מרכזיות IP
מרכזיות IP נועדו בראש ובראשונה לאפשר גמישות והתאמה מרבית לכל ארגון ולכל יישום בזכות היכולת לקשר את מרכזית IP לרשת המחשוב של הארגון,
מרכזיות אלו ניתנות להתאמה אישית לצרכי הארגון בהתאם לעומס השיחות בזכות היותן גמישות להגדרות זליגת שיחות בעומס לשלוחות גיבוי, להעברת שיחות לסלולאריים של נציגי הארגון ועוד, מרכזיות IP מסוגלות להפעיל מגוון תוכנות נחוצות כמו ניהול תורים, מענה קולי, שיחות מזוהות, ניתוב שיחות, הפניית שיחות, ניהול שיחות ועידה ותיבת הודעות שתועבר למייל אישי של כל נציג לו הושארה ההודעה.
הכדאיות שבהתקנת מרכזיות IP
הכדאיות בהתקנת מרכזיות IP בין היתר הינו שימור ההשקעה לטווח הרחוק/ לעתיד הנראה לעין בזכות רכישת מערכת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר.
בהתחשב ביתרונות הרבים שמרכזיות VoIP מספקות בהווה ובעתיד מדובר בעסקה משתלמת עבור גופים רבים, בין אם מדובר בארגון מבוזר בעל הרבה סניפים או בחברה המנהלת קשרי עבודה בחו"ל ובארץ. כמו כן, כיום מרכזיות מתקדמות אלו הינן בגדר הכרח עבור חברות אשר חלק חשוב מהתנהלותן כולל מענה שירות לקוחות או רשת שיווק טלפונית. מלבד זאת, מרכזיות IP מתאימות גם לעסקים קטנים ולמעשה עם הזמן והוזלת עלויות הרכישה בוודאי יחליפו את מערכות הטלפון הקיימות.