מרכזיות VOIP – הדור החדש של מרכזיות טלפון

לאחרונה עוברים חברות, בתי עסק ואף אנשים פרטיים למרכזיות Voice over IP) VOIP) וזאת בזכות קשת רחבה של יתרונות. מדובר במרכזיות טלפוניות לכל דבר המבוססות על פרוטוקולי תקשורת ייחודיים שעוברים דרך האינטרנט ורשתות נתונים, ולא דרך פרוטוקולי PSTN של מרכזיות טלפון מסורתיות.

מהי מרכזיית VOIP

מרכזיית VOIP הינה מרכזיית טלפונים דיגיטלית עם טכנולוגיית ענן, המתבססת על תשתיות מחשבים ורשת האינטרנט במקום על תשתיות של חברות טלפון. מרכזיות אלו אינן דורשות התקנת מרכזיה פיזית, אינן תלויות בקו טלפון, ויכולות לקשר גם בין מחשבים ניידים או טלפונים סלולאריים.

הטכנולוגיה שמאחורי מרכזיות VOIP

במרכזיית VOIP אותות שמע אנלוגיים המועברים דרך שפופרת או מיקרופון של מכשיר הטלפון, מומרים לפעימות דיגיטליות. המרה זאת מבוצעת באמצעות מקודד מיוחד המכונה  Vocoder- Voice Coder, שדוחס את גל השמע באמצעות אלגוריתם מתמטי וכך חוסך באופן ניכר ברוחב הפס. כמו כן, המקודד אחראי גם על חלוקת גל שמע רציף למקטעים, חלוקה המאפשרת לשלוח כל מקטע בנפרד  וכך להיעזר בפרוטוקול IP המיועד ונפוץ ברשת האינטרנט. טכנולוגיה זו מאפשרת לבעלים להפעיל את מרכזיות ה-  VOIPעל גבי תשתיות ה- IP הקיימות, המשמשות גם את רשת האינטרנט.

יתרונות של מרכזיית VOIP

מרכזיית VOIP מספקת לבעליה את כל הפונקציות הקיימות במרכזיות מסורתיות, ומוסיפה להן פונקציות חדשות ומתקדמות. פונקציות אלו כוללות בין היתר:

  • חיבור לממשק שרתי המחשב של העסק, המאפשר עבודה במקביל של משתמשי קצה.
  • חיבור למכשירי טלפון סלולארי או מחשב נייד, המקנה זמינות של העובד מכל מקום בארץ ובעולם.
  • שיחות טלפון או וידיאו רב קוויות.
  • אבטחה גבוהה.
  • שיפור באיכות רוחב פס לרשת האינטרנט.
  • חיבור כל שלוחת קצה למייל ולתיבת דואר קולית.
  • מגוון פונקציות שונות הניתנות להתאמה אישית לצרכי העסק.
  • שירותי תמיכה וניטור מסביב לשעון.
  • חיסכון ברכישה, התקנה ותחזוקה של מרכזיה פיסית.
  • חיסכון ניכר בהוצאות הטלפון של החברה.
  • התנהלות מול ספק תקשורת אחד עבור האינטרנט וקווי הטלפון.

חיסכון כספי מהותי עם מרכזיות VOIP

יש להבין כי מרכזיה מסורתית דורשת תפעול נפרד של תשתיות תקשורת לטלפון ולאינטרנט, לצד מערכות תמיכה, תפעול ותשלום נפרדות. בנוסף לכך, בעל העסק נדרש לשלם לספק הטלפון תשלומים חודשיים עבור כל קווי הטלפון והשיחות בחברה, כולל שיחות פנים ארגוניות. מאידך, מרכזיית VOIP פועלת מול ספק תקשורת אחד לאינטרנט ולקווי הטלפון, ואינה דורשת רכישת מרכזיה או ציוד חומרה נילווה נוסף. כמו כן, השירות מסופק בתעריפים מופחתים עבור שיחות חוץ והחזקת הקו, כשהשיחות הפנים ארגוניות אינן כרוכת בתשלום. כפועל יוצא מכך, מרכזיות VOIP מקנות חיסכון כספי מהותי בהוצאות התקשורת של בעליהן, בין אם מדובר בעסק, ארגון או אדם פרטי, ובעיקר עבור שיחות מטלפון נייד או שיחות לחו"ל.

להתקדם לשנות האלפיים

בעלי עסק רבים החלו להפנים את שינויי תפיסת התקשורת בעידן האינטרנט, ואת היתרונות הרבים המלווים אותם. על ידי מעבר למרכזיית VOIP ניתן לחסוך באופן ניכר בהוצאות התקשורת של העסק, וכן לשפר ולשדרג את מערך התקשורת בזכות זמינות מכל מקום, ועבודה משותפת של רשתות הטלפון והמחשב בעסק. חשוב לדעת כי קיימות בשוק מגוון חברות המספקות שירותי מרכזיות VOIP, ושיש לערוך סקר שוק ולהשוות את היקף השירותים ורמת המחירים בטרם הבחירה בספק. מעבר לכך, הגדרה מראש של צרכי החברה תסייע בבחירת והתקנת מרכזיה בעלת פונקציות תואמות לצרכיו הספציפיים של העסק.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

דילוג לתוכן