עידן המידע, המחשב והאינטרנט הביא עימו שפע של שיפורים בתחום התקשורת. שיפורים אלה יכולים להועיל מאוד ללקוח הביתי אולם הם יכולים להיות גם בעלי תועלת מרובה במיוחד ללקוחות עסקיים, לחברות ולארגונים מכל סוג שהוא.
בין השיפורים החשובים ביותר בתחום התקשורת בקרב עסקים וארגונים ניתן למצוא את המרכזיות שאותן מכנים – מרכזיות IP שמאפשרות תקשורת יעילה, נוחה ובמחיר משתלם.
זרימת המידע
היבט חשוב של תקשורת טובה יותר מקבל ביטוי בזרימת מידע טובה יותר. העובדה שמרכזיות IP מאפשרות תקשורת מהירה וישירה יותר, באמצעות שפע רב של מכשירי קצה שניתן לעשות בהם שימוש ובזכות הקישור לרשת העולמית (אינטרנט) זרימת המידע בארגונים, אליהם ומחוצה להם טובה מתמיד.
קשה להפריז בחשיבות של זרימת מידע טובה, מהירה ויעילה. עובדה זו מאפשרת לעסקים להיות תחרותיים יותר, להגיב מהר יותר ולהשיג ביצועים טובים יותר. קל להניח שדבר זה נכון רק עבור עסקים בינלאומיים, גלובליים, אבל למעשה ההשפעה ניכרת לא פחות מכך גם על ארגונים אחרים, קטנים יותר.
הפתרון לכל גודל
בעבר, כאשר המרכזיות היו דבר נדיר יחסית, וכאשר במרבית המקרים ניתן היה למצוא אותן בצורתן הדיגיטאלית, הן היו לא רק יעילות פחות ואיטיות יותר אלא גם הרבה יותר יקרות ומסורבלות. גם כאשר לוקחים בחשבון את השיפורים שחלו בהן עם השנים, הרי שאין מקום להשוואה בינן לבין מרכזיות IP.
מרכזיות מהסוג האחרון מנצלות משאבים שבין כך ובין כך נפוצים כיום מאוד. הן מנצלות חיבור לאינטרנט, חיבור לפקס, חיבור למייל וכמובן גם תקשורת סלולרית. הניצול של הפריסה הקיימת, במחיר נוח להפליא מאפשר גם לעסקים בסדרי גודל שונים, אף בינוניים ואפילו קטנים, לנצל את הטכנולוגיה הזאת ולהצליח יותר.
פתרון משתלם
חשוב לתת את הדעת לעובדה שמרכזיות מסוג IP משתלמות מאוד לא רק לרכישה אלא גם לתפעול. כפי שציינו, לרוב הן משתלבות בהתקנים שכבר מצויים בעסק אולם ניתן גם לרכוש ציוד נוסף שמייעל את העבודה, במחירים נוחים. באמצעות השילוב של ציוד קצה מסוגים שונים ובאמצעות מיעוט של תקלות ותחזוקה קלה, התקשורת המתקדמת מעולם לא הייתה זמינה יותר, גם במחיר.
כך, בעלות משתלמת שמתאימה גם לעסקים שאינם גדולים, ניתן ליהנות מכל היתרונות כגון:
- העברת שיחות.
- שליפת מידע מהמייל בקלות ובנוחות ומכל מקום.
- צפייה בפקס דרך סלולר.
- קיום שיחות וועידה מקומיות וגלובליות.
- הוזלת תקשורת עסקית.
- הקלטת שיחות.
- אפיון וניתוח התקשורת בעסק.
- שילוב של שיחות ווידאו.
- התאמה מושלמת גם לצרכי תקשורת מרובים כפי שניתן למצוא במוקדי שירות וב-call center.
- סנכרון מצוין ועוד.
תפעול קל ונוח
ההיבט האחרון שבו נעסוק כאן בהקשר של מרכזיות IP הוא ההיבט התפעולי. למרות שהן יעילות מאוד בניצול משאבי תקשורת וציוד קצה מסוגים שונים, הדבר לא יוצר סרבול ואי נוחות. גם משתמשים חדשים, שמנצלים את המערכת בצורה טובה, מדווחים על תפעול נוח, נעים וידידותי.
השילוב של טלפונים ייעודיים וחכמים לצד האפשרות לשלב מכשירים וותיקים ומוכרים תורמת לתפעול הפשוט וכך גם הממשק הידידותי. השליטיה שיכולה להיעשות במכשירי קצה רגילים כמו גם במייל הידוע ובאמצעים אחרים הביאה להטמעה ארגונית קלה, פשוטה, נוחה ומהירה בהרבה מהצפוי.