מחפשים דרך מתקדמת לייעל את פתרונות התקשורת בעסק? מרכזייה חדשה המותקנת על רשת האינטרנט היא הפתרון האופטימלי עבורכם. במאמר זה נפרט את כל הסיבות לכך.
מה הופך את המרכזיות הווירטואליות להצלחה מסחררת בעולם?
בעבר, היו משתמשים רק במרכזיות אנאלוגיות המחוברות לקיר המשרד. אך היום, עסקים רבים גילו כי מרכזיה וירטואלית בענן מסוגלת לשרת את העסק באופן מיטבי, והם אינם צריכים להשקיע סכום עתק בטלפוניה נייחת למשרד.
אז כיצד עובדות המרכזיות הללו? מרכזיות IP בענן הן שירות שיושב על גבי שרת, ממש כמו אתר אינטרנט, והן כוללות ממשק המגדיר קווים וירטואליים. כל קו כזה מחובר למעשה לכתובת IP וניתן לבצע את השיחות באמצעות מכשיר טלפון חכם, מכשיר סלולרי פשוט, טלפון בבית, טאבלט ומחשב, באמצעות תוכנה מיוחדת. כמובן, שמי שרוצה להשתמש בטלפון הנייח של המשרד יכול לעשות זאת בהחלט.
הגדרות קלילות
יתרון נוסף שיש לכל מרכזיה ווירטואלית כזו הוא היכולת לבצע הגדרות שנקבעו מראש על ידי המשתמש בפורטל מיוחד. למשל, ניתן להגדיר שכל השיחות יוקלטו, שהן יועברו מכל השלוחות למספר אחד או שהן יעברו לתא קולי אם אין מענה.
חלק מהן מאפשרות לכל בעל קו להגדיר בעצמו את התכונות, ומרכזיות אחרות נשלטות על ידי מנהל הרשת או מנהל העסק. הכניסה לממשקי הניהול האלה מאובטחת באמצעות סיסמה, וכמובן שלא ניתן להיכנס מחוץ לארגון ללא הרשאות מתאימות כדי להאזין להקלטות. בתחום זה אבטחת המידע מגובה בתקנים מחמירים, ובכל שנה יש פתרונות חדשים כדי להפוך כל מרכזיה בענן לעסקים לממשק אינטרנטי אמין ומקצועי.
איך השיחות נשמעות?
שאלה נפוצה נוספת בתחום של מרכזיות אלה היא איכות השמע של השיחות. מרכזיות בענן מאפשרות איכות שמע גבוהה במיוחד, כל עוד יש חיבור איכותי לסלולר או לרשת האינטרנט. השיחה נשמעת בהן בדיוק כמו שיחה רגילה לקו אנאלוגי, ולכן אם לקוח מתקשר אליכם לקו זה, הוא לא ידע כלל שהוא מדבר עם עובד בחברה שיכול לעבוד מביתו, בחופשה בחו"ל או מכל מקום אחר.
הקלטת שיחות
קיים יתרון נוסף בהוספת מרכזיות ענן לעסק. המרכזיות הללו כוללות אפשרות להקלטה של השיחה ושמירת כל קובץ הקלטה בענן. כך, ניתן ליצור מאגר מידע שיכול לשמש להדרכה של עובדים חדשים, לבקרת איכות, לבדיקה של טענות לקוח על הבטחה מנציג המכירות בשיחות הראשונות עימו (שלא מומשו) ועוד.
במקום להפעיל תוכנת הקלטה בנייד, אפשר ליצור ממשק אוטומטי שמאפשר למצוא את שיחה מלקוח מסוים בתאריך מסוים בלחיצת כפתור ולהשתמש בהקלטה זו לצורכי החברה. כל זאת, בלי לתפוס מקום יקר בזיכרון הטלפון, משום שכלל ההקלטות שמורות על שרת שאליו ניגשים באמצעות פורטל מקוון.
מעבירים משרד ממקום למקום בדקות
המשרדים עוברים לבניין אחר? אם הייתם משתמשים במרכזייה אנלוגית כנראה שהיו מספר ימים שבהם לא הייתם יכולים לקבל ולהעביר שיחות בין השלוחות עד להתקנה של המרכזייה במשרד החדש. אך, אם העסק עושה שימוש בשירותי מרכזיה בענן המעבר קל מאוד, והלקוחות שלכם לא יצטרכו להישאר ללא מענה אפילו ליום אחד.
לסיכום, כאשר בוחנים את כל היתרונות שיש למרכזיות אלה, קל להבין מדוע הן זוכות לפופולריות עצומה הן בקרב חברות קטנות מאוד של אדם או שניים והן בקרב ארגוני ענק בעלי אלפי עובדים בכל רחבי העולם. העלות של השירות הזה נמוכה מאוד לכל שלוחה, והיא מאפשרת גם לעסקים עם תקציב מוגבל ליהנות מפתרונות תקשורת חדשניים עם מגוון רחב של מאפיינים המייעלים את פעילות החברה.