תקשורת IP הפכה לאחת הדרכים המועדפות על חברות וארגונים להפעלה של מרכזיה בעסק. נוחות השימוש ומגוון רחב של אפשרויות שנפתחו בפני העובדים לצד מחירים זולים יותר של השיחות, הצדיקו רכישה של מרכזיה חדשה או שדרוג של המרכזייה הקיימת. במאמר זה נעמוד על היתרונות השונים של שדרוג מרכזיה לעסק בטכנולוגיה זו.
מרכזיה חכמה עם ניהול פשוט
מרכזיה וירטואלית מדמה את האפשרויות של המרכזיה האנלוגית ומחלקת את העסק לשלוחות פנימיות וחיצוניות. למרכזיה זו יתרונות רבים. ביניהם – אפשרות הקלטה יזומה של השיחה והעברה מיידית למייל, העברת השיחה לטלפון הסלולרי, חיוג ישירות מתוך תוכנת CRM על המחשב, שלוחות לסניפים של הארגון בארץ ובעולם, ביצוע שיחות ועידה ועוד מגוון רחב של אפשרויות.
מרכזיה וירטואלית מדמה את האפשרויות של המרכזיה האנלוגית ומחלקת את העסק לשלוחות פנימיות וחיצוניות. למרכזיה זו יתרונות רבים. ביניהם – אפשרות הקלטה יזומה של השיחה והעברה מיידית למייל, העברת השיחה לטלפון הסלולרי, חיוג ישירות מתוך תוכנת CRM על המחשב, שלוחות לסניפים של הארגון בארץ ובעולם, ביצוע שיחות ועידה ועוד מגוון רחב של אפשרויות.
יש הקוראים למרכזיה זו מרכזיה בענן משום שניתן להתקינה גם על גבי רשת האינטרנט הפנים ארגונית או רשת אינטרנט פתוחה ולנהל את כל המאפיינים שלה מתוך ממשק הדומה לאתר אינטרנט.
מרכזיות IP– איך מוסיפים אותן?
בניגוד לתוכנות שניתן לרכוש ולהתקין לבדכם, על מנת להתקין מרכזיות IP תצטרכו להיוועץ בחברה המתמחה בתחום. החברה מגדירה את ההגדרות הראשוניות ולאחר מכן יש לכם את האפשרויות לנהל את כל שאר השלוחות, הקלטות של תא קולי וניהול של השיחות עצמן בעצמכם. קיימות מגוון חברות המציעות התקנה של מרכזיות אנלוגיות המתמחות גם בהתקנת מרכזיית IP.
אם אתם רוצים להוסיף שלוחות בעתיד מומלץ לעבוד עם מרכזיות בענן משום שהן גמישות יותר ממרכזיות סטנדרטיות. כך, אינכם צריכים להעסיק אדם בחברה המתמחה במתגים המועדים לתקשורת הקלאסית ואתם יכולים פשוט להוסיף עוד שלוחה באמצעות ממשק ההתקנה המקוון. לביצוע של פעולות מורכבות יותר יתכן ותצטרכו שירות של החברה שסיפקה את המרכזיה או להיוועץ במומחה רשתות בעל ניסיון בניהול מרכזיה וירטואלית.
האם עדיין תוכלו לבצע שיחות גם כשאין אינטרנט?
ההבדל היחיד בין מרכזיה אנלוגית למרכזיה בענן שמעניק יתרון נוסף לטכנולוגיה הוותיקה יותר (האנלוגית) היא נושא החיבור לאינטרנט. מרכזיות IP מבוססות על העובדה כי יש לכם רשת פעילה בתוך החברה והיא מקושרת החוצה. עם זאת, ניתן לבצע שילובים של רשתות טלפוניה "סטנדרטיות" עם מרכזיות IP, כך שגם אם האינטרנט אינו פועל בחברה תוכלו להמשיך לקבל ולהוציא שיחות ללא הפרעה.
מה הלקוחות שלכם יעדיפו?
שאלה נפוצה בתחום המרכזיות היא מה הלקוחות מעדיפים? מרכזיות רגילות או מרכזיות IP? תופתעו לגלות אך הלקוחות המתקשרים לחברה אינם יכולים לדעת באיזו טכנולוגיה אתם משתמשים. הם נהנים מהיתרונות של מערך תקשורת מתקדם שעובד במהירות ומעניק להם מגוון רחב של אפשרויות ניתוב אך אין זה משנה אם הטכנולוגיה היא על גבי הרשת או על גבי קו אנלוגי.
אבטחת מידע – האם יש סכנה במרכזית IP?
בעבר, חלק מהחברות חששו להשתמש במרכזיות IP משום שלא ידעו אם השיחות מוצפנות. בפועל, קל יותר להאזין לשיחה במרכזיה אנלוגית עם טכנולוגיה ישנה יחסית מאשר לתקשורת מוצפנת של טכנולוגיות IP. היות וקיימים תמיד איומי סייבר כנגד חברות וארגונים, המרכזיה כוללת פרוטוקולי אבטחה מתקדמים שמאפשרים לדעת האם יש סכנת האזנה ואיך ניתן להתגונן מפניה?
בנוסף, כאשר עובדים עם טכנולוגיות IP ניתן להוסיף עוד שכבות של הגנה באמצעות תוכנות וחומרות מתקדמות ולהמשיך לעדכן גרסאות של המרכזיה– זאת בניגוד למרכזיות האנלוגיות שמורכב יותר לעדכנן.
לסיכום, מרכזיה בענן פותחת בפניכם מגוון רחב של אפשרויות תקשורת מתקדמות ומאפיינים שעד כה לא היה ניתן לשלב במרכזיה סטנדרטית. חשבו, כיצד תוכלו לייעל גם את הארגון שלכם עם מרכזיה חדשה המאפשרת גמישות מרבית ומעניקה לכם את היתרון של ניהול החברה ומתן שירות לקוחות בכל שלוחותיה ברחבי הגלובוס.